Soms is de emotie al voelbaar voor we op pad gaan.
Soms is de emotie is al tijdens het plannen voelbaar.
Planner van de stichting Gijsbert neemt deze emotionele case aan en begint dit verslag.
Het begint met het lezen van de mail/ formulier en dan denk je al oei heftig.
Er gaan meteen allerlei scenario’s door je hoofd en dan ga je bellen.
Je krijgt een verbaasde zenuwachtig stem aan de lijn die zegt “dat is snel”.
Je gaat een heel gesprek voeren en intussen raakt de beste man verschillende malen geëmotioneerd.
“Dat jullie dit überhaupt doen als vrijwilligers, respect” waren zijn woorden.
En dan begin je samen met Martin en de rest het in werk te zetten, soms duurt het lang maar hier alle medewerking.
Richard zorgt voor de vergunningen, Martin plant de zoektocht.
Martin neemt het verslag over:
De dag begint, iedereen deelt zijn of haar locatie in de app.
Voor iedereen minimaal een uur tot bijna 2 uur reistijd, maar dit hebben we met liefde er voor over.
Afgesproken bij de gemeentewerf, waar we een treffen hebben met, wegbeheer, gemeente, brandweer, persfotograaf en de politie.
Binnen 20 minuten zitten we weer in de auto en gaan we naar de locatie waar het in augustus 2022 fout ging.
Gerelateerde berichten in het Noordhollandsdagblad n.a.v. dit tragische ongeval.
Link : oude bericht 1,
Persfotografen redden inzittende uit te water geraakte auto in Opperdoes: slachtoffer gereanimeerd [update]
Link : oude bericht 2
Geredde automobiliste (32) in sloot Opperdoes alsnog overleden
Veel voelbare emotie, na een kort gesprek maken we ons gereed om te starten.
De weg wordt veilig afgezet voor een goede en veilige werk omgeving en we ontmoeten de ouders en de partner van de omgekomen dame.
We rekenen nergens op maar hopen op het vinden van de telefoon.
Communicatiemethodes en werkwijze van het zoekteam
Doordat we kunnen beschikken over communicatie met een van de duikers (Oceanreef) hebben we al snel duidelijkheid over de bodemgesteldheid en conditie van het water.
Veel stenen op de bodem en een dunne laag slib.
We krijgen te horen dat er na het ongeval ook gebaggerd is, dit is even schrikken.
Gelukkig zit het verhaal iets anders in elkaar.
Duikers Fabio en Martijn kammen de bodem secuur af.
Rob is lijnmeester bij Fabio en heeft de tactiek goed besproken met Fabio.
Martin communiceert d.m.v. van het Oceanreef com set met Martijn.
Sylvia speurt de kant af en zorgt voor hand- en spandiensten.
Richard zorgt voor de communicatie aan de kant met voorbijgangers en de nabestaanden, een geoliede machine!
De persfotograaf die destijds ook ter plaatse was geeft aanwijzingen, en maakt foto’s.
Safety first, voorkom hypothermie
Martijn krijgt het wat koud en komt er even uit.
Fabio zoekt nog even verder.
Martin trekt zijn duikpak aan en gaat het water in om de rietkragen te doorzoeken omdat dit met de metaaldetector niet te doorzoeken is.
De pinpointer is hier prima geschikt voor.
Nog geen 10 minuten later lopen de tranen van emotie over onze wangen, de telefoon is terecht.
Met teamwork een mooie prestatie neergezet om deze lieve mensen iets terug te kunnen geven.
V.l.n.r: Rob, Fabio, Martijn, Sylvia, Richard, geknield Martin.
Nog voor we volledig zijn ingepakt staat er al een schitterend stuk van het noordhollandsdagblad online.
Link 3 :
Maanden na ongeluk met fatale afloop in Opperdoes wordt alsnog telefoon slachtoffer gevonden door vrijwillig duikteam van stichting gevonden-verloren.nl
Gijsbert maakt het verhaal af.
En dan lees je uiteindelijk dit verslag en bekijk de video. Hoe tragisch, hoe emotioneel en toch mooi en zo vanzelfsprekend om dienstig te kunnen en mogen zijn.
Op weg naar een nieuw avontuur.
Prachtige, emotionele opdrachten uitvoeren met onze mooie stichting.
Hier doen wij het als stichting voor!!
Help ons mee en deel onze berichten!
Via deze link heeft u alle sociale mediakanalen in 1 x bij de hand:
Volg ons op Youtube, Instagram en Facebook
“Onze passie, uw geluk”